top of page
Velkommen til den tjueførste
Oslo Whiskyfestival
Thon Conference Universitetsgate
Fredag 7. november 2025 : kl. 17.00 - 21.00
Lørdag 8. november 2025 : kl. 13.00 - 20.00
Nettbutikken
Her finner du billetter
Gjester
Hvert år er vi så heldige å få besøk av whiskyeksperter fra fjern og nær.
De oser av kunnskap og er mer enn villige til å dele den med alle festivaldeltakere.
I år stifter vi bekjentskap med nye gjester, samt at vi får et gledelig gjensyn med gamle venner.
Her kommer bildet og info om våre fantastiske gjester under OWF2025.
Klikk på bildet for å bli mer kjent med hver gjest.

Tom Pattinson
Tom Pattinson er en ledende mediesjef og global markedsførings- og merkevarekonsulent med 25 års erfaring med å forme merkevarer i skjæringspunktet mellom luksus, livsstil og drikkekultur. Han er administrerende direktør i Barley Media Ltd, utgiveren av Barley Magazine og produsenten av den internasjonale TV-serien New Adventures in Whisky.
Gjennom Barley Magazine og kringkastingsplattformene deres omdefinerer Pattinson hvordan whisky fortelles og selges, og kobler nye generasjoner whiskyelskere til menneskene, stedene og ideene som driver bransjen fremover. New Adventures in Whisky, som sendes i Storbritannia og USA til et månedlig publikum på over 50 millioner seere, utforsker den globale utviklingen av whisky – nylig med en episode med norske Myken Distillery.
Pattinsons karriere spenner over kontinenter og bransjer. Han tilbrakte over et tiår i Kina, hvor han lanserte underholdningsmerket Time Out, etablerte Jane's & Hooch – kåret til en av verdens 50 beste barer – og bygde seg et renommé som en kreativ kraft innen kulturell merkevarebygging. Senere lanserte han Vogue Scandinavia i Sverige, og har jobbet internasjonalt på tvers av markeder fra USA til Midtøsten og Australia.
Han har vært konsulent for noen av verdens mest innflytelsesrike merkevarer, inkludert Dior, Bentley, Tiffany & Co. og Xiaomi, samt globale reklame- og merkevarebyråer.
Gjennom Barley Magazine og kringkastingsplattformene deres omdefinerer Pattinson hvordan whisky fortelles og selges, og kobler nye generasjoner whiskyelskere til menneskene, stedene og ideene som driver bransjen fremover. New Adventures in Whisky, som sendes i Storbritannia og USA til et månedlig publikum på over 50 millioner seere, utforsker den globale utviklingen av whisky – nylig med en episode med norske Myken Distillery.
Pattinsons karriere spenner over kontinenter og bransjer. Han tilbrakte over et tiår i Kina, hvor han lanserte underholdningsmerket Time Out, etablerte Jane's & Hooch – kåret til en av verdens 50 beste barer – og bygde seg et renommé som en kreativ kraft innen kulturell merkevarebygging. Senere lanserte han Vogue Scandinavia i Sverige, og har jobbet internasjonalt på tvers av markeder fra USA til Midtøsten og Australia.
Han har vært konsulent for noen av verdens mest innflytelsesrike merkevarer, inkludert Dior, Bentley, Tiffany & Co. og Xiaomi, samt globale reklame- og merkevarebyråer.

Gordon Dundas
Brand Development and Advocacy Director
Gordon Dundas er en ekte whiskymyndighet med over 20 års erfaring. Fra hans tidlige dager med å forme Whisky Magazine, til utnevnelsen som Master of the Quaich og rollen som leder for det globale ambassadørteamet hos Ian MacLeod Distillers, er Gordons lidenskap og kunnskap tydelig i hver historie og hver dram.
Gordon Dundas er en ekte whiskymyndighet med over 20 års erfaring. Fra hans tidlige dager med å forme Whisky Magazine, til utnevnelsen som Master of the Quaich og rollen som leder for det globale ambassadørteamet hos Ian MacLeod Distillers, er Gordons lidenskap og kunnskap tydelig i hver historie og hver dram.

Peter Allison
Woven Whisky Maker
Noen ord om seg selv fra Peter:
I count myself really lucky to be from Scotland. A place with a National Drink... one that punctuates our identity like whisky does. I imagine those from Champaign or Jerez feel something similar? I count myself even more lucky to have found a life within its realm. A career that’s taken me from the bars of Edinburgh and London to working for Innis & Gunn, Gonzalez Byass, Edrington, and Atom Brands where I’ve seen firsthand how people respond and engage with whisky across the world. It’s pretty mind-blowing! But the thing that really is Amazing - with a capital A for awesome - is the people and moments shared around a bottle, and how we hold on to those memories. From a closedown beer & dram with Blue-Roll’ in hand, chatting through all the carnage with comrades behind the stick; to drinking an old (and far too expensive) nip to celebrate the birth of my daughter with family and friends; to having a wee nightcap looking across the bay in Hong Kong (total brag) after a long tour... I’ve always loved how whisky has the ability to bring people and moments together and punctuate my life. A collection of moments to be cherished for sure.
It was this idea of a drink bringing people together that led to a chat with Nick and Duncan over (of course) a couple of whiskies, that led to more conversations and then tentative meetings, and then more serious chats with Ed, and Alastair that led to the formation of… Woven. Woven is a blending house in Leith. It’s the idea that we can build a brand around people and whisky. The communities, collaborations, and creativity that sparks when good people and good juice come together. Woven is us looking to answer the question of ‘what could blended whisky be?’. We want to inspire moments of connection through creative whisky making. We want to make this industry, this art, much more human. Much more experimental. Much less industrialised. Much more experiential. Much more, well, fun.
Noen ord om seg selv fra Peter:
I count myself really lucky to be from Scotland. A place with a National Drink... one that punctuates our identity like whisky does. I imagine those from Champaign or Jerez feel something similar? I count myself even more lucky to have found a life within its realm. A career that’s taken me from the bars of Edinburgh and London to working for Innis & Gunn, Gonzalez Byass, Edrington, and Atom Brands where I’ve seen firsthand how people respond and engage with whisky across the world. It’s pretty mind-blowing! But the thing that really is Amazing - with a capital A for awesome - is the people and moments shared around a bottle, and how we hold on to those memories. From a closedown beer & dram with Blue-Roll’ in hand, chatting through all the carnage with comrades behind the stick; to drinking an old (and far too expensive) nip to celebrate the birth of my daughter with family and friends; to having a wee nightcap looking across the bay in Hong Kong (total brag) after a long tour... I’ve always loved how whisky has the ability to bring people and moments together and punctuate my life. A collection of moments to be cherished for sure.
It was this idea of a drink bringing people together that led to a chat with Nick and Duncan over (of course) a couple of whiskies, that led to more conversations and then tentative meetings, and then more serious chats with Ed, and Alastair that led to the formation of… Woven. Woven is a blending house in Leith. It’s the idea that we can build a brand around people and whisky. The communities, collaborations, and creativity that sparks when good people and good juice come together. Woven is us looking to answer the question of ‘what could blended whisky be?’. We want to inspire moments of connection through creative whisky making. We want to make this industry, this art, much more human. Much more experimental. Much less industrialised. Much more experiential. Much more, well, fun.

Trude Tokle Larsen
Myken Destilleri
Trude og Roar var værfast på Myken i 2014, og ble inspirert til å bygge et destilleri og produsere den første arktiske whiskyen. Trude lærte seg kunsten av å lage whisky og er i dag mesterblender for Myken whisky.
Trude og Roar var værfast på Myken i 2014, og ble inspirert til å bygge et destilleri og produsere den første arktiske whiskyen. Trude lærte seg kunsten av å lage whisky og er i dag mesterblender for Myken whisky.

Sam Alexander
Chivas Brothers Global Brand Ambassador
I sin rolle som Global Brand Ambassador representerer Sam Alexander Chivas Brothers' portefølje av skotsk whisky på merkevarehjemmene i Speyside og internasjonalt. Dette innebærer å dele sin kunnskap og lidenskap med whiskyelskere, VIP-er og profesjonelle innen hotellbransjen fra hele verden. Han var tidligere Brand Ambassador for Chivas Regal i India, hvor han var basert i Mumbai i to år. Der arrangerte han hundrevis av smaksprøver – alt fra opplæring av bartendere i avsidesliggende tigersafarihytter til luksusarrangementer for indiske maharajaer og Bollywood-kjendiser. Selv om Sams introduksjon til bransjen kom gjennom bartenderyrket, kommer han også fra en familie av historieakademikere og liker å fremme den utrolige arven til merker som Aberlour og The Glenlivet. Han jobber tett med Chivas Brothers' arkivar og destilleriteam for å bringe disse historiene til live i sin ambassadørrolle.
I sin rolle som Global Brand Ambassador representerer Sam Alexander Chivas Brothers' portefølje av skotsk whisky på merkevarehjemmene i Speyside og internasjonalt. Dette innebærer å dele sin kunnskap og lidenskap med whiskyelskere, VIP-er og profesjonelle innen hotellbransjen fra hele verden. Han var tidligere Brand Ambassador for Chivas Regal i India, hvor han var basert i Mumbai i to år. Der arrangerte han hundrevis av smaksprøver – alt fra opplæring av bartendere i avsidesliggende tigersafarihytter til luksusarrangementer for indiske maharajaer og Bollywood-kjendiser. Selv om Sams introduksjon til bransjen kom gjennom bartenderyrket, kommer han også fra en familie av historieakademikere og liker å fremme den utrolige arven til merker som Aberlour og The Glenlivet. Han jobber tett med Chivas Brothers' arkivar og destilleriteam for å bringe disse historiene til live i sin ambassadørrolle.

Eva MacIntyre
Junior Brand Ambassadør
Eva MacIntyre vokste opp på Islay og var omgitt av øyas whiskyarv og -kultur, noe som inspirerte hennes lidenskap for å dele tradisjonene. Eva er en stolt høylandsdanser som har representert Skottland ved mange anledninger, og kombinerer sin kjærlighet til historiefortelling og kunst i rollen som Junior Brand Ambassadør hos Bruichladdich. Hun ble først kjent med destilleriet gjennom en arbeidspraksis på videregående skole, og studerte markedsføring på college før hun returnerte hjem i 2024 for å offisielt bli med i teamet som Junior Brand Ambassadør. Rollen hennes er å hjelpe til med å arrangere akademiøkter, reise og dele sin entusiasme for merkevaren og øya.
Eva MacIntyre vokste opp på Islay og var omgitt av øyas whiskyarv og -kultur, noe som inspirerte hennes lidenskap for å dele tradisjonene. Eva er en stolt høylandsdanser som har representert Skottland ved mange anledninger, og kombinerer sin kjærlighet til historiefortelling og kunst i rollen som Junior Brand Ambassadør hos Bruichladdich. Hun ble først kjent med destilleriet gjennom en arbeidspraksis på videregående skole, og studerte markedsføring på college før hun returnerte hjem i 2024 for å offisielt bli med i teamet som Junior Brand Ambassadør. Rollen hennes er å hjelpe til med å arrangere akademiøkter, reise og dele sin entusiasme for merkevaren og øya.

Karl Thögersen
Karl er Group Head of Sales – Global Travel Retail & Europe for Nyetimber Wine & Spirits Group Ltd, owner of The Lakes Distillery. Han har tidligere jobbet for blant annet Mackmyra Svensk Whisky.

Alan Reid
Brand Ambassador
For å fremme sin europeiske vekst, har Loch Lomond Distillers utnevnt Alan Reid til UK & Europe Brand Trainer og koordinator på både Loch Lomomd og Glen Scotia whiskyer. Reid er en ivrig talsmann for – og samler av – skotsk whisky, og har erfaring som barsjef og jobber off-trade innen detaljhandel på flyplasser. Han er nå ansvarlig for å samarbeide med reiseforhandlere for å gi opplæring og støtte for merkevaren for å oppmuntre til promotering og innovasjon i markedet.
For å fremme sin europeiske vekst, har Loch Lomond Distillers utnevnt Alan Reid til UK & Europe Brand Trainer og koordinator på både Loch Lomomd og Glen Scotia whiskyer. Reid er en ivrig talsmann for – og samler av – skotsk whisky, og har erfaring som barsjef og jobber off-trade innen detaljhandel på flyplasser. Han er nå ansvarlig for å samarbeide med reiseforhandlere for å gi opplæring og støtte for merkevaren for å oppmuntre til promotering og innovasjon i markedet.

Craig Watkins
Kilchoman Distillery
Craig Watkins er en av Kilchomans mest engasjerte formidlere. Craig oppdaget sin lidenskap for whisky under nedstengningen i 2020, og tok i 2022 steget ut av næringslivet for å følge drømmen. Etter å ha reist på kryss og tvers av Skottland og jobbet ved flere øydestillerier, har han nå funnet sitt hjem på Islay og hos Kilchoman.
Craig er kjent for sine energiske og fortellerglade smakinger – en kombinasjon av kunnskap, entusiasme og ekte kjærlighet til faget.
Craig Watkins er en av Kilchomans mest engasjerte formidlere. Craig oppdaget sin lidenskap for whisky under nedstengningen i 2020, og tok i 2022 steget ut av næringslivet for å følge drømmen. Etter å ha reist på kryss og tvers av Skottland og jobbet ved flere øydestillerier, har han nå funnet sitt hjem på Islay og hos Kilchoman.
Craig er kjent for sine energiske og fortellerglade smakinger – en kombinasjon av kunnskap, entusiasme og ekte kjærlighet til faget.

Stephen Mathis.
Single Malt Dreams
Stephen Mathis begynte sin whiskyreise med å grunnlegge The Malt Impostor-bloggen sammen med to venner i USA. Mer enn 14 år og 1000 satiriske anmeldelser senere flyttet Stephen til Norge og grunnla Single Malt Dreams, Norges første og eneste dedikerte uavhengige tapperi.
Stephen Mathis begynte sin whiskyreise med å grunnlegge The Malt Impostor-bloggen sammen med to venner i USA. Mer enn 14 år og 1000 satiriske anmeldelser senere flyttet Stephen til Norge og grunnla Single Malt Dreams, Norges første og eneste dedikerte uavhengige tapperi.

Graeme Mackay
Adelphi/Ardnamurchan
Graeme Mackay er salgsleder for Adelphi Distillery Ltd, med ansvar for Storbritannia og flere eksportmarkeder som strekker seg så langt som Skandinavia og Asia. Han kan ofte sees som vert for virtuelle smakinger eller i det virkelige liv, på messer, kjøpe fat, skrive smaksnotater, hjelpe til med whiskyblanding og så videre.
Graeme begynte i Adelphi i 2020 rett før lanseringen av Ardnamurchan (god timing!), etter å ha jobbet i Independent Bottling-verdenen andre steder. Før dette jobbet han i det berømte Good Spirits Co. i mange år, etter først å ha jobbet som bartender i Australia og Skottland.
Utenom jobben er Graeme veldig glad i å lage mat, reise verden rundt, utforske Skottland og tilbringe tid med sin unge familie
Graeme Mackay er salgsleder for Adelphi Distillery Ltd, med ansvar for Storbritannia og flere eksportmarkeder som strekker seg så langt som Skandinavia og Asia. Han kan ofte sees som vert for virtuelle smakinger eller i det virkelige liv, på messer, kjøpe fat, skrive smaksnotater, hjelpe til med whiskyblanding og så videre.
Graeme begynte i Adelphi i 2020 rett før lanseringen av Ardnamurchan (god timing!), etter å ha jobbet i Independent Bottling-verdenen andre steder. Før dette jobbet han i det berømte Good Spirits Co. i mange år, etter først å ha jobbet som bartender i Australia og Skottland.
Utenom jobben er Graeme veldig glad i å lage mat, reise verden rundt, utforske Skottland og tilbringe tid med sin unge familie

Stein Berge Berntsen
Produktsjef, CASK
Stein Berge Berntsen har lang fartstid i bransjen. Han startet karrieren som bartender på en ølbar i ung alder, før veien gikk videre til cocktailbarer i Oslo. Tilbake i Bergen var han med på å starte Lysverket restaurant, og i dag er han produktsjef i CASK med hovedansvar for brennevinsporteføljen.
Stein Berge Berntsen har lang fartstid i bransjen. Han startet karrieren som bartender på en ølbar i ung alder, før veien gikk videre til cocktailbarer i Oslo. Tilbake i Bergen var han med på å starte Lysverket restaurant, og i dag er han produktsjef i CASK med hovedansvar for brennevinsporteføljen.

Evan Lewis
Gründer og sjefsbrygger, Ægir Bryggeri
Evan Lewis er en pasjonert ølbrygger og naturalisert sogning fra USA. Han ble tidlig tatt av den amerikanske craft beer-bølgen på 1990-tallet og utdannet seg ved Skandinavisk Bryggerihøgskole i København. Da han og kona Aud flyttet tilbake til hjemlandet hennes i 2004, startet de Ægir Bryggeri. Som sjefsbrygger har Evan vært en pådriver for å få nordmenn til å løfte blikket fra den klassiske «halvliteren» og utforske et mangfold av spennende ølsorter.
Evan Lewis er en pasjonert ølbrygger og naturalisert sogning fra USA. Han ble tidlig tatt av den amerikanske craft beer-bølgen på 1990-tallet og utdannet seg ved Skandinavisk Bryggerihøgskole i København. Da han og kona Aud flyttet tilbake til hjemlandet hennes i 2004, startet de Ægir Bryggeri. Som sjefsbrygger har Evan vært en pådriver for å få nordmenn til å løfte blikket fra den klassiske «halvliteren» og utforske et mangfold av spennende ølsorter.

John Hudson
Head Brewer, Amundsen Brewery
John Hudson er sjefsbrygger hos Amundsen Brewery – noe som i praksis betyr at han har lov til å leke med øl på heltid. Når han ikke heier på Liverpool, viser han hvordan øl og whisky er den virkelige drømmekombinasjonen. Hos John vil du aldri drikke alene.
John Hudson er sjefsbrygger hos Amundsen Brewery – noe som i praksis betyr at han har lov til å leke med øl på heltid. Når han ikke heier på Liverpool, viser han hvordan øl og whisky er den virkelige drømmekombinasjonen. Hos John vil du aldri drikke alene.

Johan Bergström
Brand Ambassador for High West Distillery
Med over 20 års erfaring fra bar- og drikkevarebransjen, og bakgrunn som kursutvikler og hovedlærer ved Norsk Vinfagskole, tidligere Nordic Brand Ambassador for Brown-Forman (Jack Daniel’s, Woodford Reserve, Glendronach m.fl.), samt forfatter av Cocktails & Rock’n’Roll, er Johan en formidler med både faglig tyngde og showfaktor.
Med over 20 års erfaring fra bar- og drikkevarebransjen, og bakgrunn som kursutvikler og hovedlærer ved Norsk Vinfagskole, tidligere Nordic Brand Ambassador for Brown-Forman (Jack Daniel’s, Woodford Reserve, Glendronach m.fl.), samt forfatter av Cocktails & Rock’n’Roll, er Johan en formidler med både faglig tyngde og showfaktor.
bottom of page


